fredag 13 mars 2009

Kräkförpackade repliker och en grävling i halsen

Hela kvällen har jag ägnat åt självplågeri. La mig i sängen med tv:n på. "Så ska de FAN INTE låta" var på. Jag försökte lista ut bästa taktiken för att slå mina egna rekord i Buble Braker på mobilen. Lyssnade på kräkförpackade repliker från tv:n och undrade i mitt inte så stilla sinne om jag hörde rätt. Tittade upp och fick se en framgångstörstande Idol-figur i gallaklänning på ett helmysigt sätt sjunga någon smäktande ballad. Och hur en gammal hej-i-brallan-låtskrivare/sikta-mot-stjärnorna-programledare förvrider ansiktet i någon "rivig" bluesaktig låt. Saknar med ens kräksjukan ...

När bubbelbrakarspelet inte lyckas hålla mig vid sans, byter jag kanal. DET ÄR mycket lättare att spela till Without a trace på 3:an än till "Jag-trånar-efter-en-karriär" på 1:an. Brottskod: Försvunnen som SVT kallat serien i några år lyckades däremot inte slita mig från mobilspelet.

Tröttnar på bubblorna och sätter mig vid datorn igen. Visslar in på Aftonbladets nätupplaga som ett led i självplågeriet. "Singha Long for" ljuder från 3:an, bara det som att dra en död grävling genom halsen. Fastnar för rubriken "Misstänkt dubbelmord i Stockholm" och tänker lite i förbigående att det säkert är Södermalm det är frågan om. Kanske rent av i mitt hus eller nästgårds. Tyvärr (?) inte. Men bra nära. Roligast med nyheten var däremot annonsen bredvid som proklamerade "Kom över till den guldkantade sidan".

Inga kommentarer: