fredag 13 mars 2009

"Skäms! Plocka upp kräket efter er"


Nu är det tydligen ingen ny grej med små handgjorda rosa flaggor i efterlämnat hundbajs som det står "Skäms! Plocka upp efter din hund på".

Har studerat kakelplattorna i mitt badrum i några dagar medan jag ropat på Ulrik stup i kvarten. I folkmun (bara en sån sak) även kallat vinterkräksjuka. Jo, det finns ju lite snö ute nu så okej. Hur som helst funderade jag idag på att ta en tur ut. Ja, du vet, frisk luft ska ju vara bra mot det mesta.

Jag konstaterade glatt att går jag ut kommer jag med allra största säkerhet att hitta hem igen, hur eller var jag än går. Bara att följa de gallaklädda (ska inte förväxlas med galaklädda även om det frammanar samma reaktioner hos mig) splasharna längs gatorna. Förutsatt att jag inte går i kors. Förstås.

En kollega med huvet på skaft insåg rätt snabbt att jag kunde ge upphov till en helt ny samling rosa flaggor. "Skäms, plocka upp kräksjukan efter er" skulle i såna här tider kunna fylla mer trottoarblaskig uppkastning än "Så ska det låta".

Inga kommentarer: